Projekt „Ekoeksperymentarium” realizowany był w klasie IIIa od grudnia 2021 do 17 marca 2022r. Celem projektu było uczenie i rozwijanie dobrych praktyk ekologicznych u dzieci. Pokazuje jak świadomie robić zakupy, sprzątać czy oszczędzać wodę – wszystko w formie gry, odzwierciedlającej codzienne czynności. Tematyka projektu związana była z ochroną środowiska czy ograniczenia konsumpcjonizmu podane są w sposób atrakcyjnej gry dla najmłodszych. Twórcy sięgnęli po proste komunikaty i działania, które miały przełożenie na codzienność każdego z nas. Nagrodą w grze było świadomość wprowadzanie drobnych zmian, które zmieniają świat na lepszy.

Gra online to cykl ekozajęć, które można było zrealizować w domu lub w szkole. W wirtualnym domu uczniowie odwiedzali cztery pomieszczenia, a także wybierali się na spacer po lesie. Zadaniem graczy było rozwiązanie zagadek, które pozwalały zrozumieć m.in. na czym polega oszczędzanie energii i wody czy prawidłowe segregowanie odpadów. Każde pomieszczenie to pół godziny zabaw i łamigłówek. Projekt został opracowany zgodnie z podstawą programową edukacji przyrodniczej i był dostępny dla każdego.

Uczniowie chętnie i aktywnie brali udział w grze, w której zbierali punkty. Forma ekogry była prosta, przejrzysta i interesująca dla uczniów. Wzbudzało to w nich poczucie szacunku do przyrody i dbania o środowisko.