Mobilności nauczycieli i uczniów  w roku szkolnym 2024/2025

W bieżącym roku szkolnym otrzymaliśmy środki na sfinansowanie mobilności 18 uczniów i szkolenia europejskie 10 nauczycieli.

Planujemy wysłać również 4 osoby na obserwację pracy.

Nawiązaliśmy już współpracę z konsorcjum w górskiej miejscowości Florina w Grecji oraz ze szkołą podstawową w miejscowości Candiolo z okolic Turynu we Włoszech.

Nauczyciele planują kontynuować naukę języka angielskiego na Malcie, wybierają się również na szkolenia cyfrowe do Turcji oraz szkolenie wspierające integrację i włączenie osób ze szczególnymi potrzebami
w Portugalii.

Mobilności nauczycieli i uczniów  w roku szkolnym 2023/2024

17 uczniów  naszej szkoły skorzystało z szansy podróży do innej europejskiej placówki edukacyjnej. Uczniowie i uczennice przez tydzień uczęszczali do zespołu szkól CRA del Penyagolosa w górskiej miejscowości Atzeneta del Maestrat w rejonie Castellon  w Hiszpanii. https://portal.edu.gva.es/cradelpenyagolosa/

Dzieci mieszkając u lokalnych rodzin mogły poznać kulturę regionu. Uczniowie wspólnie z hiszpańskimi rówieśnikami zwiedzali okolicę, uczyli się, uprawiali sport.

Maja Motowilczuk podkreśla: „Poznałam mnóstwo nowych osób o odmiennej kulturze i zwyczajach oraz ich język. Dogadywałam się z nimi po angielsku, przez co wzmocniłam tę umiejętność”.

Blanka Kusterka dodaje: „Podczas całego pobytu czułam się bardzo dobrze. Odczuwałam ekscytację
i szczęście, uśmiech nie schodził mi z twarzy. Jeszcze przed wyjazdem bałam się, że się nie dogadam z moją rodziną goszczącą i Hiszpanami. Okazało się jednak, że nie odczuwałam żadnego dyskomfortu związanego
 z rozmową z nimi i życiem w ich domu.”

Dla naszych uczniów była to niesamowita szansa, by przetestować jak odnajdą się w innym kraju. Wszyscy ten egzamin zdali celująco.

2 nauczycieli mogło obserwować pracę innej placówki w ramach Job Shadowing. Podczas tej formy szkolenia uczestnik towarzyszy mentorowi przez  wyznaczony okres, obserwując jego pracę. Może także uczestniczyć w spotkaniach, zadaniach czy projektach, jednak bez pełnej odpowiedzialności za wynik działań. Uczestnik zdobywa w ten sposób wiedzę praktyczną, której trudno nauczyć się z książek czy teorii – widzi, jak praca wygląda w rzeczywistości, poznaje realia branży oraz nawiązuje cenne kontakty.

Pani Monika Szczygieł – psycholog szkolny, obserwowała pracę hiszpańskiego przedszkola skupiając się na budowaniu dobrostanu psychofizycznego dzieci i nauczycieli, a pani Aleksandra Wójcik towarzyszyła nauczycielce języka angielskiego w procesie dostosowywania narzędzi dydaktycznych do możliwości osób
o szczególnych potrzebach edukacyjnych.

Nauczycielki podzieliły się swoimi obserwacjami i zdobytym doświadczeniem z innymi pracownikami naszej szkoły.

4 nauczycieli pracujących na różnych etapach edukacji uczestniczyło w tygodniowym szkoleniu językowym na Malcie.  Jak podkreślają uczestnicy, mobilność ta była okazją na: „poznanie nowych, ciekawych sposobów pracy z uczniem, nowych technologii cyfrowych, poznanie nowej kultury, pokonanie nieśmiałości w porozumiewaniu się językiem angielskim, zwiększenie efektywnej współpracy nauczycieli”.

Kolejne 5 osób skorzystało ze szkolenia: „Angielski poprzez narzędzia cyfrowe” na Cyprze, które było nie tylko okazją do poznania bogatej kultury regionu, ale również doskonałą okazją do analizy wielojęzyczności europejskiej i nowoczesnego podejścia do nauki języków obcych.