W Publicznej Szkole Podstawowej im. Polskich Noblistów w Walimiu urządzono „Salę Sensoryczną”. Wyposażono ją w urządzenia i narzędzia pozwalające na poznawanie świata za pomocą dotyku, smaku, wzroku, węchu i słuchu. Wykorzystujemy równoważnię, która nie tylko pobudza zmysły dziecka, lecz również sprzyja rozwojowi jego równowagi. To więcej niż tylko zabawka – to narzędzie, które wspomaga motoryczny i sensoryczny rozwój malucha. Dzięki niej dzieci mogą doskonalić umiejętności utrzymania równowagi w sposób przyjemny i ciekawy. Uczą się cierpliwego oczekiwania na swoją kolej oraz oceniania działań koleżanek i kolegów.

Ścieżka sensoryczna poprzez działanie i zabawę pozwala uczniom na poznanie różnych struktur i faktur. Kształtuje zmysł równowagi, koordynację i siłę mięśniową. Tablica interaktywna zachęca do samodzielnego działania i zaangażowania. Uczniowie mogą poczuć potrzebę zdobywanie wiedzy poprzez odkrywanie, przeżywanie oraz praktyczne, kreatywne działanie. Zabawy z wykorzystaniem tablicy przynoszą wiele radości na zajęciach, a ćwiczenia na niej budują wiarę w ich własne możliwości.

FunFloor to magiczny interaktywny dywan, który ożywa pod naszymi stopami. Gdy na nim skaczemy, chodzimy lub dotykamy, zaczynają się dziać różne rzeczy – może to być gra, nauka czy interaktywna przygoda. To świetna zabawa, która jednocześnie pomaga nam rozwijać się fizycznie i intelektualnie.

Dodatkowo korzystamy z maglownicy – przyrządu przeznaczonego do ćwiczeń z zakresu sprawności ruchowej i integracji sensorycznej. Ćwiczenia na maglownicy polegają na przeciskaniu się pomiędzy wałkami, co stymuluje mięśnie, stawy i ścięgna, wpływając korzystnie na układ proprioceptywny (czucie głębokie) i cały układ nerwowy. Poprawiają one napięcie mięśniowe, koordynację, płynność ruchów oraz świadomość własnego ciała.

Ponadto w sali znajdują się różnorodne narzędzia i pomocy edukacyjne. Możemy do nich zaliczyć m. in.: gry planszowe, zabawki, klocki manipulacyjne, akcesoria do tworzenia scenek, tablice, rysunki, fotografie oraz materiały dźwiękowe (projektory dźwiękowe, piosenki czy filmy edukacyjne). Panuje tam atmosfera relaksu i odprężenia. Podczas zajęć uczniowie pod okiem specjalisty, a często przy jego wsparciu mogą wykonywać różnorodne ćwiczenia, angażując całe ciało oraz układ zmysłów.