W dniach 6 i 7 czerwca odbyła się wycieczka klasy VI SP i I Gimnazjum. Rozpoczęła się ona na dworcu w Wałbrzychu, gdzie o 6:00  wsiedliśmy do pociągu i wyruszyliśmy w czterogodzinną trasę. Na miejscu byliśmy kilka minut po 10 godz. Jako pierwszy zobaczyliśmy Pałac Kultury i Nauki. Każdy na jego widok się zachwycał, bo było czym. Nasze panie nam opowiadały o jego powstawaniu i jego wyglądzie, następnie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie na tle Pałacu. Następnie udaliśmy się ulicami naszej stolicy na Plac Defilad, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza. Czekaliśmy kilka minut, aby móc zobaczyć w samo południe uroczystą zmianę warty.  Równo o godzinie 12 zaczęła wyć syrena i zjawili się 3 żołnierzy idący marszem. Obejrzeć zmianę warty, to jest bardzo ciekawe przeżycie.

Następnym naszym celem było zobaczyć Starówkę. Mogliśmy podziwiać także pięknie zbudowany Zamek Królewski oraz obok stojącą Kolumnę króla Zygmunta III Wazy. Posąg króla miał założony szaliczek do kibicowania, bardzo śmiesznie to wyglądało. Mieliśmy tam pół godzinki wolnego czasu. Niektórzy poszli kupować pamiątki, inni spacerowali i podziwiali zabytki Warszawy, a jeszcze inni poszli na lody. Następnie metrem udaliśmy się do galerii Złote Tarasy i tam zjedliśmy obiad i mieliśmy chwilkę dla siebie.

O godzinie 19:00 mieliśmy seans w planetarium znajdującym się w Centrum Nauki Kopernik. Było to bardzo ciekawe przedstawienie, mogliśmy się dużo ciekawych rzeczach dowiedzieć, o których nie mieliśmy pojęcia. Było to w formie nie tylko naukowej lecz też zabawnej. Po ciekawym seansie poszliśmy zrobić sobie zdjęcia przy pomniku Syreny Warszawskiej.

Następnego dnia poszliśmy do muzeum  Polin poświęconemu Żydom, gdzie spędziliśmy 3 godziny. Jest to muzeum nowoczesne, ale zarazem można znaleźć elementy bardzo stare. Po wyjściu z niego mieliśmy przerwę na obiad i czas dla siebie. O godzinie 16:00 siedzieliśmy już w pociągu i żegnaliśmy Warszawę. Jestem pewna, że każdemu spodobałoby się planetarium oraz muzeum. Bardzo dużo mogliśmy się dowiedzieć w ciągu tych 2 dni o naszej stolicy.

Dziękujemy pani Aleksandrze Wójcik i Dorocie Kohlschreiber za zorganizowanie tej wspaniałej, pełnej wrażeń wycieczki.